Una setmana més de confinament... avui comencem la Fase 1 i ja podrem fer més cosetes... però no s'ha d’oblidar mantenir certes mesures d'higiene i seguretat! màscares quan pertoqui i fer-se les mans netes molt seguit!
Ja sé que n'hi ha que encara no han acabat les feinetes de la setmana passada i qualcuna d'anterior... és qüestió d'organitzar-se bé el temps!... A "poc a poc i bona lletra" diu la dita!... o "sin prisa pero sin pausa" en diu una altra!
CATALÀ
.- Seguim amb les rutines de lectura i fitxa lectora. (Dilluns, dimecres i dijous)
.- Mira aquest vídeo i contesta les preguntes al teu quadern. Recorda copiar l’enunciat i fer bona lletra.
- A on viu el senyor Hans?
- D’on era el senyor Hans?
- Com es deia el seu mestre italià?
- A on viatjaven gràcies al seu mestre?
- De què estava farta la caputxeta vermella a la versió inventada?
- Com van canviar de vida el llop i la caputxeta?
- Què va penjar al fil la primera vegada?
- I la segona?
- Cerca el significat de: Tafanejar, estovalles i mitjó i escriu-ho al teu quadern (No s’ha de traduir)
- Tria una paraula de cada columna i inventa’t la teva història.
Ornitorinc
|
Castell
|
Pedra màgica
|
Drac petit
|
Escola
|
Volar
|
Vellet
|
Bosc
|
Invisibilitat
|
Nina de pels
rojos
|
Llac
|
Pilota
|
Geneta
|
Cova
|
Forn
|
Nin molt
baixet
|
Lluna
|
Foc
|
Astronauta
|
Casa
|
Viatge
|
Monstre de
foscor
|
Antàrtida
|
Cadira
|
“la que tu inventis”
|
“la que tu inventis”
|
“la que tu inventis”
|
MATEMÀTIQUES
- Seguim amb
les rutines (dimarts i dijous) 3 + 3 – 3 x 3 ÷ 3 (afegim 3
divisions!!)
- Operacions per practicr a les entrades del Bloc (multiplicar i dividir 1 i dividir 2)
- Problemes
1.- Ens repartim 40 cartes d’una baralla entre 6 jugadors. Quantes cartes rep jugador? I quantes en sobren?
2.- Na Shenely té 27 pomes per fer pastissos... si utilitza 4 pomes per cada pastís, Quants de pastissos pot fer? Quantes pomes li sobren?
3.- En una aula hi ha 25 alumnes i n’entren 27 més. Quantes persones hi ha ara en total? Si a l’hora del pati en surten 37, quantes en queden ara dins l’aula?
CIÈNCIES NATURALS
Mireu aquests vídeos sobre els recursos naturals, estudieu les pàgines 62 i 63 del llibre de naturals i després contesteu les preguntes:
- Problemes
1.- Ens repartim 40 cartes d’una baralla entre 6 jugadors. Quantes cartes rep jugador? I quantes en sobren?
2.- Na Shenely té 27 pomes per fer pastissos... si utilitza 4 pomes per cada pastís, Quants de pastissos pot fer? Quantes pomes li sobren?
3.- En una aula hi ha 25 alumnes i n’entren 27 més. Quantes persones hi ha ara en total? Si a l’hora del pati en surten 37, quantes en queden ara dins l’aula?
CIÈNCIES NATURALS
Mireu aquests vídeos sobre els recursos naturals, estudieu les pàgines 62 i 63 del llibre de naturals i després contesteu les preguntes:
1- Què obtenim de la naturalesa?
2- En què consisteix la ramaderia? Com es diu la persona que es dedica a la ramaderia?
3- En què consisteix l'agricultura? Com es diu la persona que es dedica a l'agricultura?
4- En què consisteix la pesca?
5- En què consisteix la minería?
6- De quina manera els humans feim un mal ús dels recursos naturals?
7- Què podem fer per no sobreexplotar els recursos naturals? … qualsevol bona idea és benvinguda!
CIÈNCIES SOCIALS
Mira aquest vídeo sobre la migració.
Ara contesta aquestes preguntes:
1- Coneixes algú que hagi hagut de deixar el seu país d'origen? Per què ho va fer? Com creus que es sent?
2- Què és l'emigració?
3- Què és la immigració?
4- Quines raons penses què tenen els inmigrants per emigrar?
5- Què penses dels inmigrants?
PLÀSTICA
1- Escriu
una breu biografia de Piet Mondrian. Investiga (cerca a internet i i estudia la
seva obra i vida)
2- Fes
un dibuix del seu estil.
ENGLISH IS FUN !
.- STORY TIME
Listen to the story " The Earl of Sandwich "
You also can read the story by using the book ( pages 30 - 31 )
Explain your family about it. Explica a la teva família perquè el sandwich se diu així!
Now you can do two activities about the story:
Match the questions to the answers. Listen and check.
1. Who is John Montagu? |
a) He
eats some meat and two slices of bread for lunch.
|
2. Where is
Sandwich?
|
b) They
call it a “sandwich”.
|
3. What does the Earl eat for
lunch?
|
c) It´s in
England.
|
4. What two things does the Earl eat for
dinner?
| d) He eats some meat and two slices of bread for dinner. |
5. What do his Friends call the Earl´s food?
|
e) He is
the Earl of Sandwich.
|
ACTIVITY BOOK
PAGE 80 ( exercises 1 and 2 )
PAGE 81 ( exercises 1, 2 and 3)
CASTELLÀ
Buenos días
Empezamos semana. ¿Cómo estáis?
Primero, os quiero felicitar porqué me habéis mandado trabajos muy bien hechos y cada día son mejores. ¡Enhorabuena y muchas gracias!
Estoy segura, que los que no me habéis podido mandar nada todavía, vais haciendo cosas y os animo a seguir haciendo cada día un poco.
Chicos y chicas, no perdamos el ánimo: Pasito a pasito llegaremos muy lejos.
Mañana, martes 12 de mayo es el día escolar de las matemáticas y os propongo celebrarlo juntos con un poema y con un puzle.
1.- A partir del poema “CON UN CERO” de Gloria fuertes os propongo:
Actividad 1: Lee el poema y decora la página con todas las cosas que se pueden hacer con uno, con dos y con tres ceros.
Actividad 2: ¿Qué harías tú con un cero, y con dos y con tres ceros? Piensa, escribe y dibuja lo que tú harías.
2.- Puzle. Mi propuesta es la siguiente:
A.- Piensa: ¿Qué dibujo saldrá?
B.- Lee los números escritos con letras y anota la cifra debajo.
C.- Recorta las piezas del puzle y pégalas fijándote en el número.
D.- ¿Has acertado el dibujo? Pon un título a tu puzle y píntalo.
Espero que os gusten estas actividades.
Pasad una buena semana.
Nuria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa un Comentari