Feinetes de l'11 al 15 de Maig

Una setmana més de confinament... avui comencem la Fase 1 i ja podrem fer més cosetes... però no s'ha d’oblidar mantenir certes mesures d'higiene i seguretat!  màscares quan pertoqui i fer-se les mans netes molt seguit!

Ja sé que n'hi ha que encara no han acabat les feinetes de la setmana passada i qualcuna d'anterior... és qüestió d'organitzar-se bé el temps!... A "poc a poc i bona lletra" diu la dita!... o "sin prisa pero sin pausa" en diu una altra!


CATALÀ

.- Seguim amb les rutines de lectura i fitxa lectora. (Dilluns, dimecres i dijous)
.-  Mira aquest vídeo i contesta les preguntes al teu quadern.  Recorda copiar l’enunciat i fer bona lletra.
  1. A on viu el senyor Hans?
  2. D’on era el senyor Hans?
  3. Com es deia el seu mestre italià?
  4. A on viatjaven gràcies al seu mestre?
  5. De què estava farta la caputxeta vermella a la versió inventada?
  6. Com van canviar de vida el llop i la caputxeta?
  7. Què va penjar al fil la primera vegada?
  8. I la segona?
  9. Cerca el significat de: Tafanejar, estovalles i mitjó i escriu-ho al teu quadern  (No s’ha de traduir)
  10. Tria una paraula de cada columna i inventa’t la teva història. 
Ornitorinc
Castell
Pedra màgica
Drac petit
Escola
Volar
Vellet
Bosc
Invisibilitat
Nina de pels rojos
Llac
Pilota
Geneta
Cova
Forn
Nin molt baixet
Lluna
Foc
Astronauta
Casa
Viatge
Monstre de foscor
Antàrtida
Cadira
“la que tu inventis”
“la que tu inventis”
“la que tu inventis”


MATEMÀTIQUES

- Seguim amb les rutines (dimarts i dijous) 3 + 3 – 3 x 3 ÷ 3  (afegim 3 divisions!!)

- Operacions per practicr a les entrades del Bloc (multiplicar i dividir 1 i dividir 2)

- Problemes

1.- Ens repartim 40 cartes d’una baralla entre 6 jugadors.  Quantes cartes rep jugador? I quantes en sobren?

2.- Na Shenely té 27 pomes per fer pastissos... si utilitza 4 pomes per cada pastís, Quants de pastissos pot fer? Quantes pomes li sobren?

3.- En una aula hi ha 25 alumnes i n’entren 27 més. Quantes persones hi ha ara en total?   Si a l’hora del pati en surten 37, quantes en queden ara dins l’aula?


CIÈNCIES NATURALS

Mireu aquests vídeos sobre els recursos naturals, estudieu les pàgines 62 i 63 del llibre de naturals i després contesteu  les preguntes:




1- Què obtenim de la naturalesa?

2- En què consisteix la ramaderia? Com es diu la persona que es dedica a la ramaderia?

3- En què consisteix l'agricultura? Com es diu la persona que es dedica a l'agricultura?

4- En què consisteix la pesca?

5- En què consisteix la minería?

6- De quina manera els humans feim un mal ús dels recursos naturals?

7- Què podem fer per no sobreexplotar els recursos naturals? … qualsevol bona idea és benvinguda!



CIÈNCIES SOCIALS

Mira aquest vídeo sobre la migració.


Ara contesta aquestes preguntes:

1- Coneixes algú que hagi hagut de deixar el seu país d'origen? Per què ho va fer? Com creus que es sent?

2- Què és l'emigració?

3- Què és la immigració?  

4- Quines raons penses què tenen els inmigrants per emigrar? 

5- Què penses dels inmigrants?


PLÀSTICA





1-     Escriu una breu biografia de Piet Mondrian. Investiga (cerca a internet i i estudia la seva obra i vida)
2-     Fes un dibuix del seu estil.





ENGLISH IS FUN !

.- STORY TIME

Listen to the story " The Earl of Sandwich "
You also can read the story by using the book ( pages 30 - 31 )


Explain your family about it. Explica a la teva família perquè el sandwich se diu així!

Now you can do two activities about the story:

Match the questions to the answers. Listen and check.

1. Who is John Montagu?
a) He eats some meat and two slices of bread for lunch.
2. Where is Sandwich?       
b) They call it a “sandwich”.
3. What does the Earl eat for lunch?    
c) It´s in England.
4. What two things does the Earl eat for dinner?  
d) He eats some meat and two slices of  bread for dinner.
5. What do his Friends call the Earl´s food? 
e) He is the Earl of Sandwich.



ACTIVITY BOOK 
PAGE 80 ( exercises 1 and 2 )
PAGE 81 ( exercises 1, 2 and 3)



CASTELLÀ

Buenos días
Empezamos semana. ¿Cómo estáis?

Primero, os quiero felicitar porqué me habéis mandado trabajos muy bien hechos y cada día son mejores. ¡Enhorabuena y muchas gracias!
Estoy segura, que los que no me habéis podido mandar nada todavía, vais haciendo cosas y os animo a seguir haciendo cada día un poco.

Chicos y chicas, no perdamos el ánimo: Pasito a pasito llegaremos muy lejos.

Mañana, martes 12 de mayo es el día escolar de las matemáticas y os propongo celebrarlo juntos con un poema y con un puzle.

1.- A partir del poema “CON UN CERO” de Gloria fuertes os propongo:
Actividad 1: Lee el poema y decora la página con todas las cosas que se pueden hacer con uno, con dos y con tres ceros.
Actividad 2: ¿Qué harías tú con un cero, y con dos y con tres ceros?   Piensa, escribe y dibuja lo que tú harías.

2.- Puzle. Mi propuesta es la siguiente:
A.- Piensa: ¿Qué dibujo saldrá?
B.- Lee los números escritos con letras y anota la cifra debajo.
C.- Recorta las piezas del puzle y pégalas fijándote en el número.
D.- ¿Has acertado el dibujo? Pon un título a tu puzle y píntalo.

Espero que os gusten estas actividades.
Pasad una buena semana.
Nuria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa un Comentari